Kotva
Zřizovatel

Zřizovatelem příspěvkové organizace je Statutární město Ústí nad Labem

 

Doučování žáků škol

Podpora rovných příležitostí

Odkazy

 

 

 

 

 

 

Bezplatná příprava cizinců

Mapa webu

Klimatická změna - 1.úkol

Vloženo: 13.11.2017 | Autor: Strizkova | Zobrazeno: 880x | Upraveno: 13.11.2017 | Upravil: Strizkova
Splnili jsme 1. úkol s názvem: Klimatická změna. Natočili jsme dvě videa, prosíme, podívejte se na ně a přidejte komentář, like a odběr. Celá zpráva o plnění úkolu je v článku. Děkujeme Vaše Anežčata

Zpráva o splnění úkolů

Téma 1: Úvod do klimatické změny

 

Připomínáme:

Čím víc podrobností napíšete do Zprávy, tím lépe může hodnotící tým posoudit rozsah vaší práce a udělit bonusové body.

Tento formulář se chová jako běžný textový editor, takže své odpovědi vpisujte přímo do volných míst v rámečcích. Odpovědi mohou být libovolně dlouhé. Kdyby vám z nějakého důvodu nevyhovovalo orámečkování pro odpovědi, tak rámeček klidně vymažte a nechejte si jen volný prostor pro psaní.

Ostatní přílohy (fotky, příběhy lidí aj.) nahrejte online přímo do Odevzdávárny, nevkládejte je do těla textu tohoto formuláře. Až tuto Zprávu vyplníte, nahrajte i ji do Odevzdávárny.

Postup, jak úkoly odevzdávat naleznete na nástěnce CO2 ligy v odkazu „Jak CO2 liga funguje“.

Úkol 1 – Natočte krátké video

Do systému Odevzdávárny nahrajte video (nebo  pošlete odkaz na youtube)

1.  Napište nám odkaz na vaše video na youtube

 

 https://www.youtube.com/channel/UC1HMPJFFwWnYZmexfURfthA/videos

 

Jsou tam 2 videa: Představení týmu Anežčat a Klimatická změna

 

Poté zde odpovězte na pár otázek:

2.  Jak probíhalo tvoření vašeho videa?  Kdo psal scénář? Kdo sháněl informace? Kdo video natáčel? Kdo video upravoval? Kolik vašich spolužáků (odhadem) video vidělo?

 

Tvoření našeho videa bylo složité: společný čas jsme měli jen od 7:00, museli jsme oslovit spolužáky (komparz), kterým se moc vstávat nechtělo. Pan učitel jim za to, že vstanou, slíbil odměnu, takže komparz přišel ?. Bohužel jen napoprvé. První video se podařilo natočit lépe, ale nevyšel zvuk ?.

Všichni z CO2 ligy se naučili všechny otázky a odpovědi (paní učitelka nás chválila ?).

Scénář byl velice jednoduchý – pokyn zněl jasně: klasická přestávka, kde zlobíme a klasická naše hodina, kdy všechno umíme – prostě jsme třída šprtů ?.

 Tentokrát to Kuba Višňák s videem měl těžké: nejprve jsme byli moc hluční, takže nebylo dobře slyšet otázky a odpovědi (i bomba nám nehrála do karet). A při druhém videu, když jsme vyměnili rekvizitu, tak jsme zase pozapomněli otázky a odpovědi.

 Společně jsme to ale nakonec dokázali. Příště to snad bude lepší ???

Shrnutí:

odborná část scénáře: videa CO2 ligy

kamera a střih: Jakub Višňák ze třídy 8.B

herci: žáci z CO2 ligy + komparz ze tříd 7.B a 6.A

režie: Mgr. Jan Musil, Mgr. Jana Střížková

sponzor odměn: Mgr. Jan Musil

BĚHEM TOHOTO NATÁČENÍ NEBYLO ŽÁDNÉ DÍTĚ ANI ZVÍŘE ZRANĚNO A VŠICHNI SI TO UŽILI.

Video bude sloužit jako studijní materiál k tématu Klimatická změna v 9. ročníku – přírodopis, 8. ročník - zeměpis (cca 150 žáků naší školy).

 

 

Před natáčením jste se seznámili s problematikou klimatické změny a diskutovali o ní. Nyní nám sdělte následující:

3. Co pro vás bylo při sledování videí nové? Co vás překvapilo? (zapište odpovědi všech členů týmu. Má-li náhodou více členů týmu stejnou poznámku, stačí k ní napsat např. „2x“):

Jsme v CO2 lize už podruhé a skoro všechny informace jsme si pamatovali (odvážné tvrzení pozn. p.u.Střížkové), ale rádi jsme si tyto informace zopakovali.

Jediný nový člen je Vojtěch Bobek ze třídy 6.A a ten je neuvěřitelně šikovný, neboť si vše rychle osvojil.

 

 

 

4.  Diskutovali jste ve vašem týmu, sdělovali jste si vaše poznatky, sdíleli jste myšlenky? Jaký máte pocit z této diskuse? Jak probíhala?

Naše diskuze jsou velice zajímavé a probíhají takřka neustále.

Zkoušeli jsme si představovat, jak by vypadal život bez tekoucí vody z kohoutku – brrr, nic pěkného.

Dále jsme si zkoušeli představit, jak by běžný den vypadal bez elektřiny – shodli jsme se na tom, že by to bylo velice obtížné, a že bychom to na vlastní kůži zažít nechtěli.

Uděláme všechno proto, abychom upozornili na změnu klimatu co nejvíce našich spolužáků, potažmo jejich příbuzných.

 

 

Bodování:

30 bodů za splnění úkolu (video + vyplněná zpráva)

plus     0 – 10 bodů za kreativitu

            0 – 10 bodů za rozsah, hloubku

 

Úkol 2 – Seznamte spolužáky s tématem klimatické změny

Vaše seznamování spolužáků s tématem zdokumentujte dle možností a zvoleného způsobu. Do systému Odevzdávány nahrajte materiály, které máte – např. pozvánku na besedu, fotky z besedy, vaši ppt prezentaci, ofocené obrázky apod.

Poté zde odpovězte na pár otázek:

Jak probíhalo seznamování spolužáků s tématem klimatické změny? Kolik tříd /žáků jste oslovili? Jakou formu jste zvolili? Kdo co zajišťoval? Jaké byly ohlasy? Jak jste byli spokojení vy? Jakou novou zkušenost vám to přineslo?

Paní učitelka během hodin přírodopisu pustí video všem žákům 9. ročníků. Pan učitel během hodin zeměpisu pustí video ve všech 8. ročnících. Cca 150 žáků

Vzhledem k množství podzimních akcí na naší škole se tým CO2 ligy rozhodl, že  představí celé téma Klimatické změny veřejně až u příležitosti dne Země, a to buď formou besedy s rodiči, anebo promítnutí videa s následnou diskuzí.

 

Bodování:

30 bodů za splnění úkolu (doklady + vyplnění zprávy)

plus     0 – 10 bodů za kreativitu

            0 – 10 bodů za rozsah, hloubku

Úkol 3 – Vytvořte nástěnku

Do systému Odevzdávárny nahrajte fotky vaší nástěnky. Jednak vzdálený pohled na celou nástěnku a jednak bližší pohled na jednotlivé informace, které jste na nástěnku dali.

Poté zde odpovězte na pár otázek:

Jak probíhalo tvoření nástěnky? Kdo nástěnku vytvářel? Kdo sháněl informace, kdo obrázky? Kam jste nástěnku umístili? Proč? Kolik vašich spolužáků (odhadem) nástěnku vidí při běžném provozu školy?

Tvorbě nástěnky předcházela diskuze, jak nástěnka bude vypadat. Po dlouhé debatě jsme se shodli na tom, že se budeme držet hesla „Kdo si hraje, nezlobí“ a nástěnku uděláme s pohádkovými postavami.

Pohádkové postavy stáhla z internetu Saša Malovcová, zbytek CO2 ligy tvořil otázky a odpovědi. První postava z pohádkových dvojic klade otázku a druhá odpovídá.

Na nástěnce je ještě nakreslené schéma skleníkového efektu, který kreslila Kristýna Pajdiaková.

Nástěnka je umístěná v pavilonu druhého stupně a denně kolem ní projde cca 300 dětí.

Nástěnka je také vyfocená a vložená na webových stránkách školy pod záložkou CO 2 ligy

www.zsanceske-ul.cz – ekoaktivity – CO2 liga

https://www.zsanceske-ul.cz/index.php?type=Post&id=840&ref=blog&ids=914

 

 Bodování:

30 bodů za splnění úkolu (doklady + vyplnění zprávy)

plus     0 – 10 bodů za kreativitu

            0 – 10 bodů za rozsah, hloubku

 

 

Nepovinné úkoly

Stihli jste udělat ještě něco navíc? Sdělte nám to. Rádi se dozvíme vše o vaší činnosti. A rádi vám udělíme další body.

Natočili jsme medailonky (představení členů týmu). Celý první úkol jsme pojali v duchu: „Kdo si hraje, nezlobí“. Medailonky najdete na kanálu youtube pod názvem Anežčata – CO2 liga

Během záři jsme navštívili ústecké muzeum: Supermarket svět – Země není na jedno použití – o zpracovávání odpadu, Fair trade, využívání zdrojů na Zemi. odkaz: https://www.zsanceske-ul.cz/index.php?type=Post&id=776&ref=blog&ids=913

Dále jsme navštívili putovní výstavu Příběh banánů – o udržitelném zemědělství: https://www.zsanceske-ul.cz/index.php?type=Post&id=838&ref=blog&ids=913

Také jsme se připojili k celostátní akci Ukliďme svět – ukliďme Česko – bohužel z CO2 ligy se zúčastnila jen Týna Pajdiaková, zbytek byl bohužel nemocen ?. Naše pedagogické vedení se samozřejmě zúčastnilo.

 

  

Bodování:

0 bodů za splnění úkolu (+ vyplněná zpráva)

plus     0 – 10 bodů za kreativitu

            0 – 10 bodů za rozsah, hloubku

 

 

Díky za vyplnění této Zprávy.

Spolu s doklady o vyplnění úkolů ji nahrajte do Odevzdávárny do 14. listopadu.

Do Odevzdávárny můžete nahrávat dokumenty průběžně - a teprve až budou komplet hotové, tak je stisknutím patřičného tlačítka odevzdáte nám.

Systém je velmi intuitivní a věříme, že se v něm rychle zorientujete.

Pokud byste potřebovali prodloužit čas na odevzdání Zprávy, tak je to možné jen po předchozí dohodě! Víme, že jsou období, kdy je ve škole víc práce, snažili jsme se však, aby v těchto obdobích bylo na plnění úkolů více času.  

 

Někdy se může stát, že nestihnete splnit úkoly všechny. To vůbec nevadí, v soutěži můžete klidně dál pokračovat, nikoho ze soutěže nevyloučíme. Jen dostanete o něco bodů méně. Vyhrávají všichni, kdož se zúčastní a dojdou do cíle!

 

                                                                                                   Tým CO2 ligy

 

 

                                                          

 

 

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.