Jaké jazyky se učí na vaší škole?
Co dělá vaše škola pro ekologii?
Odkud pocházejí tví spolužáci?
Welche Fremdsprachen lernt man in eurer Schule?
Was macht eure Schule fűr Ökologie?
Woher kommen deine Mitschűler?
What languages can you study at your school?
What does your school do for ecology?
Where are your classmates from?
Na naší škole se učíme anglicky a německy.
Sbíráme starý papír, baterie, drobné elektro, mobilní telefony, atd.
Moji spolužáci pocházejí z různých koutů světa.
In unserer Schule lernen wir Englisch und Deutsch.
Wir sammeln altes Papier, Batterien, kleine Elektrogeräte, Handys, usw.
Meine Mitschűler kommen aus verschiedenen Ecken der Welt.
At our school we study English and German.
We collect old paper, batteries, small appliances, cellphones, etc.
My classmates come from different parts of the world.
První pololetí skončilo. Vysvědčení jsou rozdána a my se můžeme vrhnout do pololetí druhého.
Co jsme stihli v tom posledním týdnu?
V českém jazyce jsme se stali experty na gramatické kategorie podstatných jmen a sloves. Ovládáme pravopis koncovkách podstatných jmen. A začali jsme se hloubeji zabývat slovesy. Zopakovali jsme si, co už o nich víme, a přidal jsme rozlišování jednoduchých a složených slovesných tvarů a poznáme slovesa zvratná.
V matematice jsme dokončili téma o kruhu a kružnici a vrátili jsme se k počítání s vysokými čísly (přes 10 000). Umíme sčítat, odčítat, násobit a dělit, dokonce umíme násobit a dělit násobky deseti (někdy se v těch nulách trochu ztrácíme, ale správná úprava nám hodně pomáhá).
V přírodovědě pokračujeme ve zkoumání ekosystému pole. Dokončili jsme povídání o rostlinách (polní plodiny a plevele) a začneme se zvířaty. Také jsme se rozdělili na skupinky po třech na zpracování projektu.
Ve vlastivědě si povídáme o době kamenné - probrali jsme tu starší i tu mladší. Jsou to samé zajímavé informace a mnohé z nás to baví víc, než ukončené zeměpisné téma z prvního dílu učebnice. Tolik nás to všechno zaujalo, že jsme se ve skupinkách pustili do tvoření "pravěkých nástěnných kreseb" a "pravěkých sošek a nádob". Uspořádáme si pak ve třídě takovou malou pravěkou výstavu a možná i něco víc :-)
A s novinkami se nám takzvaně roztrhl pytel: nastala maličká změna v rozvrhu hodin - nemění se předměty, takže se nemusíme bát, že něco nebudeme mít, ale změnilo se nám ve čtvrtek pořadí hodin. Místo tělocviku poslední hodinu, máme tělocvik první hodinu. Ostatně je nám to asi příjemnější, protože se trochu probudíme.
Od nového pololetí je nás také ve třídě o jednoho (nebo spíš jednu) více. Přišla k nám nová spolužačka Eliška. Snad se jí u nás bude líbit a tímto ji mezi námi vítáme. Určitě mezi nás zapadne!
Ještě je třeba připomenout, že v pondělí máme odevzdávat čtenářské deníky!!!!!
Blíží se nám jaro a s ním i naše škola v přírodě. Někteří nemají ještě zaplacenou zálohu, prosíme o napravení!
A na samý konec ještě zadání projektu na přírodovědu:
Vypracujte prezentaci libovolného ekosystému - nakreslete celkový obrázek zvoleného ekosystému a napište jeho definici (co je pro něj charakteristické), zvolte si dva potravní řetězce, které ve svém ekosystému pravděpodobně máte, a nakreslete je (včetně popisu - názvy rostlin a zvířat, naznačení, kdo je čí potrava apod.), vyberte pět rostlin a pět živočichů, kteří ve vašem ekosystému žijí, nakreslete je a k obrázku napište název. Zpracovaný projekt odevzdejte do 3. dubna.
Vítejte v novém pololetí! A nezapomeňte: táhneme za jeden provaz. Tým je tak silný, jak silná je jeho nejslabší část.
Seznam přijatých dětí do 1. třídy 2024/2025 naleznete zde.
Copyright © 1997 - 2024 | ZŠ Anežky České &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů
Prohlášení o přístupnosti | CookiesStruktura informací na stránkách byla vytvořena podle specifikace W3C HTML 5 a vizuálně naformátována kaskádovými styly (CSS 3) – vzhled stránek a jejich funkčnost jsou podřízeny možnostem handicapovaných uživatelů. Dodržení výše zmíněných norem by mělo zajistit správné zobrazení obsahu stránek ve většině používaných prohlížečů a na většině zobrazovacích zařízení.
Tyto webové stránky jsou částečně v souladu s EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu DOC, DOCX, XLS, XLSX a PDF, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOC a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Redakční systém Univers CMS může při zpracování testu k „Prohlášení o přístupnosti“ vykazovat jisté chybové hlášky typu „Použití atributů ´alt´ na ´img´ elementech.
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České má za cíl, aby jím spravované internetové stránky byly přístupné všem jejím uživatelům a to na základě principů přístupnosti (vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita). Kontakt je:
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České
Anežky České 702/17
400 07 Ústí nad Labem
telefon: 475 500 032
e-mail: sekretariat@zsanceske-ul.cz
V případě, že Vám nebyla poskytnuta odpověď nebo poskytnutá odpověď je neadekvátní či neuspokojivá v souvislosti s Vaší žádostí či oznámením ohledně přístupnosti internetových stránek nebo webové aplikace, kontaktujte příslušný orgán pro prosazování práva:
Ministerstvo vnitra
odbor eGovernmentu
náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
e-mail: pristupnost@mvcr.cz
Pro vypracování prohlášení byl použit zákon č. 99/2019 Sb. a metodický pokyn MVČR k tomuto zákonu, normy EN 301 549 V2 1.2 a mezinárodně uznávaný standard Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.1.