Jaké jazyky se učí na vaší škole?
Co dělá vaše škola pro ekologii?
Odkud pocházejí tví spolužáci?
Welche Fremdsprachen lernt man in eurer Schule?
Was macht eure Schule fűr Ökologie?
Woher kommen deine Mitschűler?
What languages can you study at your school?
What does your school do for ecology?
Where are your classmates from?
Na naší škole se učíme anglicky a německy.
Sbíráme starý papír, baterie, drobné elektro, mobilní telefony, atd.
Moji spolužáci pocházejí z různých koutů světa.
In unserer Schule lernen wir Englisch und Deutsch.
Wir sammeln altes Papier, Batterien, kleine Elektrogeräte, Handys, usw.
Meine Mitschűler kommen aus verschiedenen Ecken der Welt.
At our school we study English and German.
We collect old paper, batteries, small appliances, cellphones, etc.
My classmates come from different parts of the world.
V uplynulém týdnu jsme měli naplánovaný lehký režim, abychom si odpočinuli po maratonu před uzavíráním známek. Slovy klasika: "Kostky jsou vrženy". Teď nás čeká další práce a samozřejmě vysvědčení, které si rozdáme ve středu 31. 1. poslední vyučovací hodinu.
A teď už k tomu, co jsme dělali v uplynulém týdnu:
V českém jazyce jsme opakovali a hráli jsme si se slovními druhy a gramatickými kategoriemi sloves a podstatných jmen. Jsou z nás odborníci v těchto disciplínách a dovedeme své znalosti využít v pravopise.
V matematice jsme se věnovali geometrii - poznávali jsme vlastnosti rovinných útvarů - čtverce, obdélníku, kruhu a kružnice. Umíme je popsat a narýsovat. Rýsování s kružítkem chce cvik, proto doporučujeme trénink i doma. Ukázali jsme si, jak správně nastavit kružítko na danou hodnotu, řekli jsme si, že je velmi důležitá přesnost zapíchnutí kružítka na správné místo, a zdůraznili jsme si, jak a kde držet kružítko (nikdy za ramena kružítka), abychom neztratili zvolenou vzdálenost ramen. Trénink je nutný!
V přírodovědě jsme se začali zabývat polním ekosystémem. Povídali jsme si a ukázali na obrázcích, jaké živé organismy v tomto ekosystému najdeme, řekli jsme si příklady potravních vazeb mezi nimi a začali jsme si povídat o polních plodinách, což je částečně opakování z třetího ročníku.
Ve vlastivědě jsme se začali zabývat historií. Vysvětlili jsme si pojmy století a tisíciletí, umíme z letopočtu určit, kolikáté je to století nebo tisíciletí. Orientujeme se na časové ose - víme, co znamená "před naším letopočtem" a "našeho letopočtu" (včetně zkratek, které používáme) a ke které události se toto dělení vztahuje. Také jsme se začali bavit o pravěku - jeho dělení na jednotlivé doby a blíže jsme se začali seznamovat s dobou kamennou. Víme, proč jsou jednotlivá období pravěku pojmenována tak, jak jsou pojmenována.
Podruhé jsme navštívili dopravní hřiště a dozvěděli jsme se, že až tam půjdeme na jaře příště, budeme pravidla trénovat v praxi jako cyklisté a chodci, takže budeme potřebovat přilbu na kolo!
V následujícím týdnu budeme stále ještě potřebovat pomůcky (dvě pravítka, z toho jedno musí být trojúhelník s ryskou, funkční kružítko, dobře ořezaná tužka, guma) a sešit na geometrii (zapomněnkové si mohou sešit nechávat v krabici ve třídě).
Připomínáme, že už pracujeme v druhém díle učebnice matematiky a vlastivědy a že je nutné je mít! Kdo neodevzdal v pátek sešity na přírodovědu a vlastivědu, má možnost ještě v pondělí tak učinit (někteří odevzdali a již jim byly vráceny).
Stále platí, že kteroukoliv hodinu čtení (čtení a psaní) můžeme být zkoušeni z mluvního cvičení. Novým tématem je počasí. Můžeme o něm mluvit z jakéhokoliv úhlu pohledu. Jde nám především o trénink mluveného projevu s důrazem na spisovnou češtinu a kultivovanost projevu. Můžeme si připravit stručnou osnovu a při své prezentaci se do ní podívat.
Blíží se termín odevzdání čtenářských deníků - bude to tentokrát v pondělí po pololetních prázdninách.
Práci a dalšímu pololetí zdar!
Seznam přijatých dětí do 1. třídy 2024/2025 naleznete zde.
Copyright © 1997 - 2024 | ZŠ Anežky České &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů
Prohlášení o přístupnosti | CookiesStruktura informací na stránkách byla vytvořena podle specifikace W3C HTML 5 a vizuálně naformátována kaskádovými styly (CSS 3) – vzhled stránek a jejich funkčnost jsou podřízeny možnostem handicapovaných uživatelů. Dodržení výše zmíněných norem by mělo zajistit správné zobrazení obsahu stránek ve většině používaných prohlížečů a na většině zobrazovacích zařízení.
Tyto webové stránky jsou částečně v souladu s EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu DOC, DOCX, XLS, XLSX a PDF, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOC a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Redakční systém Univers CMS může při zpracování testu k „Prohlášení o přístupnosti“ vykazovat jisté chybové hlášky typu „Použití atributů ´alt´ na ´img´ elementech.
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České má za cíl, aby jím spravované internetové stránky byly přístupné všem jejím uživatelům a to na základě principů přístupnosti (vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita). Kontakt je:
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České
Anežky České 702/17
400 07 Ústí nad Labem
telefon: 475 500 032
e-mail: sekretariat@zsanceske-ul.cz
V případě, že Vám nebyla poskytnuta odpověď nebo poskytnutá odpověď je neadekvátní či neuspokojivá v souvislosti s Vaší žádostí či oznámením ohledně přístupnosti internetových stránek nebo webové aplikace, kontaktujte příslušný orgán pro prosazování práva:
Ministerstvo vnitra
odbor eGovernmentu
náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
e-mail: pristupnost@mvcr.cz
Pro vypracování prohlášení byl použit zákon č. 99/2019 Sb. a metodický pokyn MVČR k tomuto zákonu, normy EN 301 549 V2 1.2 a mezinárodně uznávaný standard Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.1.