Jaké jazyky se učí na vaší škole?
Co dělá vaše škola pro ekologii?
Odkud pocházejí tví spolužáci?
Welche Fremdsprachen lernt man in eurer Schule?
Was macht eure Schule fűr Ökologie?
Woher kommen deine Mitschűler?
What languages can you study at your school?
What does your school do for ecology?
Where are your classmates from?
Na naší škole se učíme anglicky a německy.
Sbíráme starý papír, baterie, drobné elektro, mobilní telefony, atd.
Moji spolužáci pocházejí z různých koutů světa.
In unserer Schule lernen wir Englisch und Deutsch.
Wir sammeln altes Papier, Batterien, kleine Elektrogeräte, Handys, usw.
Meine Mitschűler kommen aus verschiedenen Ecken der Welt.
At our school we study English and German.
We collect old paper, batteries, small appliances, cellphones, etc.
My classmates come from different parts of the world.
Máme za sebou další lednový týden, tentokrát ve znamení honby za známkami a rodičovských schůzek. Napsali jsme si dvě pololetní opakování (z českého jazyka a z přírodovědy) a obě dopadla velmi dobře. Je vidět, že na sobě stále pracujeme a nezahálíme. Ještě nás dvě čekají v následujícím týdnu (matematika hned v pondělí a vlastivěda ve čtvrtek!!!!!!).
A co že jsme to kromě opakování v tomto týdnu zvládli?
V českém jazyce se prokousáváme vzory podstatných jmen rodu mužského. Velice rychle jsme pochopili problematiku životnosti a neživotnosti a teď jen ladíme přiřazování k jednotlivým vzorům a samozřejmě s tím související pravopis v koncovkách.
V matematice jsme se posunuli do kategorie vyšších čísel (až do milionu) a učíme se v nich orientovat - kde jsou jednotky, desítky atd., zaokrouhlujeme, porovnáváme a samozřejmě i počítáme. Geometrie se stále točí kolem kolmic a rovnoběžek, ale čekají nás rovinné útvary (zní to hrozně, ale my už je vlastně známe, jsou to čtverce, obdélníky a podobně). Pracujeme už s druhým dílem učebnice!
V přírodovědě nás zajímá neživá příroda - co ji tvoří, jaké to je, proč je pro nás důležitá. Také se budeme zabývat různými měřeními, povídáme si o horninách a nerostech.
Ve vlastivědě jsme si ukázali na mapě naše nejznámější řeky a jejich přítoky, umíme vysvětlit rozdíl mezi rybníkem a jezerem, víme, co je pramen řeky, horní, střední a dolní tok, zabývali jsme se pojmy jako povodí, úmoří, ale také podnebí a počasí. Povídali jsme si o zemědělství a půdě v naší republice. Nakonec nás bude ještě čekat nerostné bohatství a průmysl a pak už přejdeme na druhý díl učebnice, kde se dozvíme něco z historie.
V uplynulém týdnu se také uskutečnila třídní schůzka - rodiče se dozvěděli důležité informace (nejen o známkách a o chování), měli možnost se ptát, podívat se na sešity, na naše písemné práce, zkrátka zjistit si, jak na tom jsme a co asi budeme mít na pololetním vysvědčení.
V týdnu následujícím nás čekají poslední dvě opakování - z matematiky a z vlastivědy. POZOR!!!! Písemné opakování z vlastivědy budeme psát VE ČTVRTEK místo přírodovědy, kterou si pak dáme v pátek, abychom o tu hodinu nepřišli. Informaci máme zapsanou i v notýsku.
Další informace, kterou jsme si zapsali do notýsku je plánovaná návštěva dopravního hřiště 22. 1. S sebou budeme potřebovat jen penál s psacími potřebami, nějaký blok na případné poznámečky, přezůvky, žákovskou knížku, notýsek a samozřejmě svačinu. Opět vyrazíme ze školy během první vyučovací hodiny a vrátíme se zpět na poslední hodinu, tj. výtvarnou výchovu.
Tak vzhůru do dalších zážitků ve škole!
P.S.: chovejme se k sobě hezky, trávíme spolu velkou část dne a je přece mnohem příjemnější, když se na sebe usmíváme a můžeme se navzájem na sebe spolehnout, než abychom se mračili a dělali si naschvály. A kdyby nám to vlídné chování vydrželo i mimo školu, bude náš svět zase o kousek lepší.
Seznam přijatých dětí do 1. třídy 2024/2025 naleznete zde.
Copyright © 1997 - 2024 | ZŠ Anežky České &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů
Prohlášení o přístupnosti | CookiesStruktura informací na stránkách byla vytvořena podle specifikace W3C HTML 5 a vizuálně naformátována kaskádovými styly (CSS 3) – vzhled stránek a jejich funkčnost jsou podřízeny možnostem handicapovaných uživatelů. Dodržení výše zmíněných norem by mělo zajistit správné zobrazení obsahu stránek ve většině používaných prohlížečů a na většině zobrazovacích zařízení.
Tyto webové stránky jsou částečně v souladu s EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu DOC, DOCX, XLS, XLSX a PDF, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOC a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Redakční systém Univers CMS může při zpracování testu k „Prohlášení o přístupnosti“ vykazovat jisté chybové hlášky typu „Použití atributů ´alt´ na ´img´ elementech.
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České má za cíl, aby jím spravované internetové stránky byly přístupné všem jejím uživatelům a to na základě principů přístupnosti (vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita). Kontakt je:
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České
Anežky České 702/17
400 07 Ústí nad Labem
telefon: 475 500 032
e-mail: sekretariat@zsanceske-ul.cz
V případě, že Vám nebyla poskytnuta odpověď nebo poskytnutá odpověď je neadekvátní či neuspokojivá v souvislosti s Vaší žádostí či oznámením ohledně přístupnosti internetových stránek nebo webové aplikace, kontaktujte příslušný orgán pro prosazování práva:
Ministerstvo vnitra
odbor eGovernmentu
náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
e-mail: pristupnost@mvcr.cz
Pro vypracování prohlášení byl použit zákon č. 99/2019 Sb. a metodický pokyn MVČR k tomuto zákonu, normy EN 301 549 V2 1.2 a mezinárodně uznávaný standard Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.1.