Jaké jazyky se učí na vaší škole?
Co dělá vaše škola pro ekologii?
Odkud pocházejí tví spolužáci?
Welche Fremdsprachen lernt man in eurer Schule?
Was macht eure Schule fűr Ökologie?
Woher kommen deine Mitschűler?
What languages can you study at your school?
What does your school do for ecology?
Where are your classmates from?
Na naší škole se učíme anglicky a německy.
Sbíráme starý papír, baterie, drobné elektro, mobilní telefony, atd.
Moji spolužáci pocházejí z různých koutů světa.
In unserer Schule lernen wir Englisch und Deutsch.
Wir sammeln altes Papier, Batterien, kleine Elektrogeräte, Handys, usw.
Meine Mitschűler kommen aus verschiedenen Ecken der Welt.
At our school we study English and German.
We collect old paper, batteries, small appliances, cellphones, etc.
My classmates come from different parts of the world.
Název projektu:
Anežčata na cestě (adaptační kurz)
Číslo smlouvy o poskytnutí dotace:
24/SML1829/SoPD/SMT
Popis postupu realizace projektu vč. dodržování časového harmonogramu
Po nezbytných administrativních úkonech (objednávka pobytu, dopravy a organizace účastníků) od května do září 2024 byla podle původního záměru provedena 1. fáze adaptačního programu pro 6. ročník: sociometrické šetření. Toto provedla pro všechny zapojené žáky metodička primární prevence v rozmězí 2.-5.9.2024 v prostorách školy za účelem zjištění nulového stavu. Na sociometrické šetření navázal vlastní pobyt (2.fáze) v plánovaném termínu (9.-13.9.2024) ve Starých Splavech (Pension Sportcentrum), kde podle předem dohodnutého harmonogramu proběhl adaptační program zaměřený na psychosociální strukturu tříd i sociální integritu jednotlivých žáků ve vztahu ke skupině i škole jako takové. Aktivity vedly metodička primární prevence a výchovná poradkyně, volnočasový program zajišťovali další přítomní pedagogové. Po návratu do školy bylo provedeno druhé sociometrické šetření (3.fáze) opět metodičkou primární prevence v rámci zjištění kvalitativní změny v třídních kolektivech. Toto závěrečné šetření se konalo v termínu 16.-25.9.2024. Původně navržený harmonogram byl mírně krácen při vyhodnocování 3. fáze (nemá vliv na průběh adaptačního projektu).
Kvalitativní a kvantitativní výstupy projektu (počet účastníků projektu a jejich věkové skupiny):
Projektu se zúčastnilo 46 žáků 6. ročníku a 5 pedagogů zabezpečovalo přímý průběh (včetně metodičky primární prevence, speciální pedagožky, výchovné poradkyně). Kvalitativně došlo k posunu vnímání jednotlivých žáků v rámci třídy, celého ročníku i jako individualit (prokázáno sociometrickým šetřením). Dílčí výstupy prokazují, že nově začleněné děti se během týdenního pobytu dokázaly do skupiny integrovat a samy si na základě rozhovorů internalizovaly sounáležitost s novým kolektivem. Stávající žáci si ve skupině vyjasnili pozici vůči sobě navzájem i ve vztahu k třídním učitelům. Jako nové třídní kolektivy v rámci II. stupně podstoupily obě třídy také aktivity na podporu mezitřídních vztahů, které nebyly sociometrií přímo sledovány, ale podle následných reflexí jednotlivých aktivit se ukazuje pozitivní vliv i v této sekundární rovině.
Přínos projektu pro cílové skupiny:
Primárním cílem projektu bylo podpoření zdravých vztahů v nově ustanovených třídních kolektivech, což se na základě sociometrického šetření metodou pre/post testování potvrdilo. Dílčí kvalitatitvní změny, které metodička primární prevence vyhodnotila jako potenciálně rizikové či přímo nežádoucí, budou nadále sledovány a řešeny mimo intence projektu podle interního plánu primární prevence a obvyklých postupů. Všichni zúčastnění (žáci i pedagogové) se při závěrečné reflexi adaptačního pobytu shodli na pozitivním přínosu celého projektu a během následných rozhovorů po návratu bylo toto hodnocení opakováno nezávisle na dotazované osobě. Máme za to, že adaptační pobyt nastavil pozitivní pracovní i psychosociální flow obou tříd.
Celkové hodnocení:
Adaptační projekt 'Anežčata na cestě' měl posloužit nově ustanoveným třídním kolektivům 6. třídy jednak ke zvládnutí či zmírnění tzv. tranzitorní krize coby vývojového a obvykle přítomného jevu, jednak k nastavení pozitivní atmosféry v rámci třídních kolektivů směrem k porozumění, toleranci, spolupráci a aktivnímu a klidnému řešení případných problémových situací. Data, která máme za každého zapojeného žáka k dispozici, dokládají splnění obou cílů tak, že se dá předpokládat, že zkušenosti nabrané za tento měsíc budou žákům po celou dobu docházky na II. stupeň ZŠ postačovat ke zvládnutí standardních či nestandardních situací jejich školního života. Pedagogové ocenili možnost zapojení žáků ze sociálně slabých rodin díky příspěvku Ústeckého kraje, kteří by jinak obtížně pobyt mohli absolvovat.
1. stupeň od 16:30 hod.
2. stupeň od 17:00 hod.
Copyright © 1997 - 2024 | ZŠ Anežky České &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů
Prohlášení o přístupnosti | CookiesStruktura informací na stránkách byla vytvořena podle specifikace W3C HTML 5 a vizuálně naformátována kaskádovými styly (CSS 3) – vzhled stránek a jejich funkčnost jsou podřízeny možnostem handicapovaných uživatelů. Dodržení výše zmíněných norem by mělo zajistit správné zobrazení obsahu stránek ve většině používaných prohlížečů a na většině zobrazovacích zařízení.
Tyto webové stránky jsou částečně v souladu s EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu DOC, DOCX, XLS, XLSX a PDF, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOC a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Redakční systém Univers CMS může při zpracování testu k „Prohlášení o přístupnosti“ vykazovat jisté chybové hlášky typu „Použití atributů ´alt´ na ´img´ elementech.
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České má za cíl, aby jím spravované internetové stránky byly přístupné všem jejím uživatelům a to na základě principů přístupnosti (vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita). Kontakt je:
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České
Anežky České 702/17
400 07 Ústí nad Labem
telefon: 475 500 032
e-mail: sekretariat@zsanceske-ul.cz
V případě, že Vám nebyla poskytnuta odpověď nebo poskytnutá odpověď je neadekvátní či neuspokojivá v souvislosti s Vaší žádostí či oznámením ohledně přístupnosti internetových stránek nebo webové aplikace, kontaktujte příslušný orgán pro prosazování práva:
Ministerstvo vnitra
odbor eGovernmentu
náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
e-mail: pristupnost@mvcr.cz
Pro vypracování prohlášení byl použit zákon č. 99/2019 Sb. a metodický pokyn MVČR k tomuto zákonu, normy EN 301 549 V2 1.2 a mezinárodně uznávaný standard Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.1.