Jaké jazyky se učí na vaší škole?
Co dělá vaše škola pro ekologii?
Odkud pocházejí tví spolužáci?
Welche Fremdsprachen lernt man in eurer Schule?
Was macht eure Schule fűr Ökologie?
Woher kommen deine Mitschűler?
What languages can you study at your school?
What does your school do for ecology?
Where are your classmates from?
Na naší škole se učíme anglicky a německy.
Sbíráme starý papír, baterie, drobné elektro, mobilní telefony, atd.
Moji spolužáci pocházejí z různých koutů světa.
In unserer Schule lernen wir Englisch und Deutsch.
Wir sammeln altes Papier, Batterien, kleine Elektrogeräte, Handys, usw.
Meine Mitschűler kommen aus verschiedenen Ecken der Welt.
At our school we study English and German.
We collect old paper, batteries, small appliances, cellphones, etc.
My classmates come from different parts of the world.
Další únorový týden je za námi a všem se nám zdálo, že utekl šíleně rychle. Možná to je i tím, že jsme se opravdu nenudili:
V českém jazyce jsme se zabývali slovesy. Trochu jsme si zopakovali, co už o nich víme. Víme, co to slovesa jsou, jak je najdeme v textu, že jsou to slova ohebná a že jejich ohýbání se jmenuje časování. Víme, jaké gramatické kategorie u nich určujeme, a jsme v tom opravdu dobří. A k tomu všemu jsme přidali informaci, že jejich tvary mohou být jednoduché a složené, složené tvary najdeme vždy v minulém čase a někdy v čase budoucím. A protože jsme tak úžasní, pochopili jsme rozdíl mezi slovesy dokonavými (tedy slovesy, která označují děj dokončený a která mají stejný tvar pro čas přítomný i minulý - tvar jednoduchý) a slovesy nedokonavými (tedy slovesy, která označují děj dokončený a která mají tvar budoucího času složený z tvaru slovesa být a slovesa významového). Toto všechno stále procvičujeme, abychom získali naprostou jistotu. Také si hrajeme se slohem - naučili jsme se psát blahopřání a žádost. Nezanedbáváme ani pravopis. Od dnešního dne se začínáme učit básničku z čítanky na stránce 104, kterou máme umět nejpozději do 2. 3.
V matematice jsme opakovali početní operace s čísly vyššími než 10 000. Také jsme se naučili násobit a dělit násobky 10. A nakonec jsme udělali první krůčky k násobení dvojcifernými čísly. Příští týden v tom budeme pokračovat a také budeme rýsovat, takže je potřeba mít nejen sešit na geometrii, ale také rýsovací potřeby včetně funkčního kružítka.
V přírodovědě jsme dokončili povídání o polním ekosystému. Umíme ho stručně charakterizovat, víme, jaké rostliny a jací živošichové v něm žijí. Začali jsme pracovat na projektech.
Ve vlastivědě pokračujeme v poznávání naší nejstarší historie. Umíme vysvětlit, jakou dobu nazýváme pravěkem, proč se jednotlivá období pravěku nazývají doba kamenná, bronzová a železná, víme, která událost je mezníkem v přelomu letopočtu, dokážeme stručně charakterizovat jednotlivé doby pravěku, říci, co je pro ně charakteristické. Povídali jsme si o Keltech, kteří na našem území také žili, a víme, že byli vystřídání Germány a nakonec Slovany. I o těch jsme se dozvěděli mnoho zajímavého. Ve třídě jsme si vytvořili takovou malou pravěkou výstavku - máme vystavené nástěnné malby vlastní výroby a nástroje, nádoby a sošky jako z pravěku. Vlastivěda nás zkrátka baví.
Vybíráme peníze na sférické kino (55,-).
Vzhůru do dalšího týdne! S úsměvem a elánem!
Nahrávám data...
Seznam přijatých dětí do 1. třídy 2024/2025 naleznete zde.
Copyright © 1997 - 2024 | ZŠ Anežky České &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů
Prohlášení o přístupnosti | CookiesStruktura informací na stránkách byla vytvořena podle specifikace W3C HTML 5 a vizuálně naformátována kaskádovými styly (CSS 3) – vzhled stránek a jejich funkčnost jsou podřízeny možnostem handicapovaných uživatelů. Dodržení výše zmíněných norem by mělo zajistit správné zobrazení obsahu stránek ve většině používaných prohlížečů a na většině zobrazovacích zařízení.
Tyto webové stránky jsou částečně v souladu s EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu DOC, DOCX, XLS, XLSX a PDF, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOC a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Redakční systém Univers CMS může při zpracování testu k „Prohlášení o přístupnosti“ vykazovat jisté chybové hlášky typu „Použití atributů ´alt´ na ´img´ elementech.
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České má za cíl, aby jím spravované internetové stránky byly přístupné všem jejím uživatelům a to na základě principů přístupnosti (vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita). Kontakt je:
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České
Anežky České 702/17
400 07 Ústí nad Labem
telefon: 475 500 032
e-mail: sekretariat@zsanceske-ul.cz
V případě, že Vám nebyla poskytnuta odpověď nebo poskytnutá odpověď je neadekvátní či neuspokojivá v souvislosti s Vaší žádostí či oznámením ohledně přístupnosti internetových stránek nebo webové aplikace, kontaktujte příslušný orgán pro prosazování práva:
Ministerstvo vnitra
odbor eGovernmentu
náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
e-mail: pristupnost@mvcr.cz
Pro vypracování prohlášení byl použit zákon č. 99/2019 Sb. a metodický pokyn MVČR k tomuto zákonu, normy EN 301 549 V2 1.2 a mezinárodně uznávaný standard Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.1.