Jaké jazyky se učí na vaší škole?
Co dělá vaše škola pro ekologii?
Odkud pocházejí tví spolužáci?
Welche Fremdsprachen lernt man in eurer Schule?
Was macht eure Schule fűr Ökologie?
Woher kommen deine Mitschűler?
What languages can you study at your school?
What does your school do for ecology?
Where are your classmates from?
Na naší škole se učíme anglicky a německy.
Sbíráme starý papír, baterie, drobné elektro, mobilní telefony, atd.
Moji spolužáci pocházejí z různých koutů světa.
In unserer Schule lernen wir Englisch und Deutsch.
Wir sammeln altes Papier, Batterien, kleine Elektrogeräte, Handys, usw.
Meine Mitschűler kommen aus verschiedenen Ecken der Welt.
At our school we study English and German.
We collect old paper, batteries, small appliances, cellphones, etc.
My classmates come from different parts of the world.
Do systému Odevzdávárny nahrajte tabulku společnou i pro druhý úkol.
Následně nám odpovězte na pár otázek:
1. Jak se vám dařilo sehnat údaje potřebné k vyplnění kalkulačky? Pomohli vám rodiče? Byl pro vás některý údaj těžko zjistitelný? (zaznamenejte krátkou odpověď každého člena týmu)
Naštěstí jsme v CO2 lize podruhé a loni to pro nás byl oříšek, ale letos už i rodiče věděli, co budeme potřebovat za údaje a byli nám nápomocni. Dokonce u některých z nás, byli i zvědavi, jestli se od loňského roku uhlíková stopa změnila. Samozřejmě, zda je nižší. A byla – hurááá.
Nejhůře odhadnutelné jsou údaje o dopravě. Na potravinách jsme závislí jen a jen na rodičích, rádi bychom kupovali BIO výrobky, regionální potraviny atd., ale bohužel na ně nemáme finance.
3. V teoretické části zadání jste se seznámili s několika grafy zvyšování teploty a stoupání koncentrace CO2. Byly pro vás grafy srozumitelné?
Naštěstí Vojta a Matouš umí dobře anglicky, takže celkem jsme pochopili. Paní učitelka i pan učitel nám vše, čemu jsme neporozuměli, vysvětlili.
4. Diskutovali jste ve vašem týmu, co způsobuje rozdílné hodnoty uhlíkové stopy? K čemu jste dospěli? V jaké kategorii jste měli uhlíkovou stopu největší? Překvapil vás výsledek nebo jste ho čekali? Jak diskuze probíhala? (uveďte zajímavé postřehy a zjištění z diskuze)
Kristýna Pajdiaková |
203 |
1015 |
912 |
372 |
2502 |
203 |
992 |
708 |
322 |
2225 |
277 |
Daniel Štoček |
941 |
754 |
921 |
330 |
2946 |
820 |
431 |
810 |
290 |
2351 |
595 |
Aneta Rousová |
431 |
1408 |
694 |
420 |
2953 |
411 |
1254 |
654 |
386 |
2705 |
248 |
Vojta Bobek |
131,125 |
131,125 |
131,125 |
131,125 |
524,5 |
94,796 |
94,796 |
94,796 |
94,796 |
379,184 |
36,329 |
Matouš Málek |
702 |
333 |
920 |
297 |
2252 |
702 |
237 |
885 |
297 |
2121 |
131 |
Daniel a Aneta mají uhlíkovou stopu téměř stejnou (mají podobné zájmy – dojíždí na sport, bydlí ve stejné vzdálenosti od školy…).
Nejvyšší uhlíkovou stopu má Aneta za dopravu, neboť dojíždí na kroužek florbalu.
Daniel má nejvyšší v bydlení i v jídle a neodhalili jsme proč.
Celkově o trochu nižší uhlíkovou stopu má Matouš a Kristýna.
Nejnižší uhlíkovou stopu má Vojta ( tam má paní učitelka podezření, že není správně vyplněná ?).
Do systému Odevzdávány nahrajte tabulku společnou i pro úkol 1, ve které bude pro každého člena týmu uvedena velikost uhlíkové stopy z prvního měření, následně po zavedení opatření během 14 dnů a množství emisí CO2, které by ušetřil, kdyby se takto choval celý rok (rozdíl výsledku z prvního počítání uhlíkové stopy a z měření po 14 dnech). V tabulce pak uveďte celkové a průměrné množství CO2 emisí, které jste jako tým ušetřili. Volitelně můžete přidat i ušetřené emise od dalších zapojených lidí (viz konec zadání druhého úkolu).dále můžete přidat např. fotku vašich deníků nebo jiných záznamů o plnění zavedeného opatření ke snížení uhlíkové stopy (není nutné pro všechny členy týmu).
Poté zde odpovězte na pár otázek:
1. Napište, jaká opatření jste se rozhodli během 14 dnů ve svém životě zavést. (uveďte stručnou odpověď pro každého člena týmu)
Jmenuji se Aneta Rousová, snažila jsem se 14 dnů omezit uhlíkovou stopu. Jak? Tak například jsem maminku poprosila, aby důsledně zhasínala světla v místnostech. Celých čtrnáct dní jsem se snažila chodit všude pěšky, jen na večerní tréninky jsem jezdila MHD, protože je tma a rodiče se o mě bojí (no nechápu proč, ale chci mít doma klid, tak poslouchám ?). Mamka mě dokonce podpořila a do města šla se mnou pěšky. V jídle jsem se také trochu omezila, vyřadila jsem z jídelníčku sladkosti. Babičce jsem pomohla vytřídit doma odpad a zavést nádoby na třídění, a když jsem tam přišla další týden, babička měla odpad vytříděný ?. Tak si říkám, že to omezování není tak těžké, ba naopak je to vlastně někdy fajn. Kristýna Pajdijaková V posledních 14-ti dnech jsem se omezila v pojídání masa, nakupování oblečení (i když ho nakupuji každý půlrok) a v dopravě. MASO-poprosila jsem mamku, aby udělala pár jídel bez masa. V sobotu 2.12. měl být hovězí guláš a nebyl. OBLEČENÍ-tento týden (27. 11. -3.12)jsem si měla koupit oblečení na galavečer, ale tím že jsem se omezila, musela jsem do Second Hand a byla jsem překvapena jaký tam měla hezký a hlavně levnější oblečení, které bych koupila v New Yorku a dalších značkových obchodů. DOPRAVA-tím že chodím na tancování, dojíždím autobusem do města (10min-7,4 km)každé úterý a čtvrtek. V sobotu (25. 11.) jsem neměla na výběr, jeli jsme na mistrovství do babylonu autobusem naší skupiny. Ale nikam jinam jsem nejezdila ani se svýma kamarádkami.
Vojtěch Bobek Snížení mé uhlíkové stopy V této krátké slohové práci, bych vám chtěl sdělit jak, proč a v čem jsem se omezil, abych omezil svoji uhlíkovou stopu. 1)Jsem se omezil v pití sladkých a sycených nápojů, protože je skoro nepiji a vidím to jako nejlehčí možnost omezit se. V druhé řadě jsem se omezil v jedení vepřového, hovězího a všelijakých typů masa, které jsem vyměnil za sýry. Do třetice, jsem se poze sprchoval, místo koupání. Snažil jsem se volit, nejlehčí metody omezení, neboť mám hodně mimoškolních aktivit. Alexandra Malovcová -> byla bohužel přes 14 dnů nemocná Matouš Málek: Snažil jsem se omezit v tom, že nebudu jíst čokoládu a že se budu koupat jen ve studené vodě (otužování je přece zdravé). Voda byla tedy studená, ale co bych pro přírodu a CO2 ligu neudělal . S chutí na čokoládu jsem se vypořádal tak, že jsem si dal jablko nebo ořechy. Není to tak jednoduché, jak jsem si myslel. Daniel Štoček: Mé omezení bylo: sprchovat se kratší dobu, vše dojídat a nemít žádné zbytky + omezil jsem koukání na televizi. Rodičům mé odhodlání vůbec nevadilo, ba naopak mě moc podporovali.
|
2. Jak se vám dařilo svůj závazek plnit? Bylo to pro vás snadné nebo obtížné? Dokážete si představit, že budete opatření dodržovat i nadále?
Kristýna
Daniel
Vojta
Aneta
Matouš
|
Do systému Odevzdávárny nahrajte fotky nástěnky, prezentaci, video, fotky z akce pro spolužáky, printscreen sdíleného příspěvku na facebooku nebo nám zde vložte odkaz na vaše stránky – cokoliv, co budete k tomuto úkolu mít.
Poté zde odpovězte na pár otázek:
Jaké způsoby rozšíření informací mezi spolužáky a další jste se rozhodli využít? Proč jste zvolili zrovna tyto? (pokud máte nějaký odkaz k tomuto úkolu, vložte nám ho zde)
Tak mi jsme vymysleli video, myslíme si, že se bude líbit. A i kdyby ne, tak mi jsme si natáčení mooooc užili.
Odkaz na youtube: https://youtu.be/EF9n4G_XcVc
Další informace jsme dali na nástěnku – viz foto.
Náš deníček omezení. Naše omezení jsme potvrdili otiskem ruky ?.
Na mapě světa jsme vyznačili uhlíkové stopy zemí.
Sepsali jsme omezení uhlíkové stopy a žáci druhého stupně si jedno omezení vylosovali a pokusí se jej dodržet. Fotografie viz. webové stránky naší školy:
https://zsanceske-ul.cz/index.php?type=Post&id=1056&ref=blog&ids=914
Vyhodnocení výzvy: rozdali jsme 104 výzev spolužákům na druhém stupni (bez deváťáků, byly v Drážďanech). Pouhých 20 žáků zvládlo výzvu dodržet. Vyslechli jsme si velké množství důvodů, proč to nešlo splnit. Je pravda, že vydržet týden bez televize, telefonu či počítače bylo drsné ?
I za těch 20 spolužáků jsem rádi.
Stihli jste udělat ještě něco navíc? Sdělte nám to. Rádi se dozvíme vše o vaší činnosti. A rádi vám udělíme další body.
Na naší škole proběhl den Laskavosti:
1.) Sbírka zimního oblečení pro dětský domov.
2.)Sbírka pamlsku, krmiva a dek pro útulek.
https://zsanceske-ul.cz/index.php?type=Post&id=970&ref=blog
Další akce: BURZA
Žáci školy, prodávají v tělocvičnách své hračky jiným dětem za velice příznivé ceny.
Na akci chodí i rodiče, nakupují dárky pod stromeček.
https://zsanceske-ul.cz/index.php?type=Post&id=1032&ref=blog
Nahrávám data...
Dne 9.4.2024 se budou vydávat obědy do 13:15 hodin.
Děkujeme za pochopení.
Zápis do 1. tříd školního roku 2023/2024 se uskuteční 9. dubna od 13:00 do 18:00.
Základní kritérium pro přijímání žáků do 1. ročníku:
1. spádová oblast školy
2. kapacita 1. tříd je 85 žáků
Více informací zde.
Po vyplnění přihlašky na tomto odkazu si také můžete zarezervovat konkrétní čas na stanovišti pro motivační část zápisu.
Plakát k zápisu.
Copyright © 1997 - 2024 | ZŠ Anežky České &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů
Prohlášení o přístupnosti | CookiesStruktura informací na stránkách byla vytvořena podle specifikace W3C HTML 5 a vizuálně naformátována kaskádovými styly (CSS 3) – vzhled stránek a jejich funkčnost jsou podřízeny možnostem handicapovaných uživatelů. Dodržení výše zmíněných norem by mělo zajistit správné zobrazení obsahu stránek ve většině používaných prohlížečů a na většině zobrazovacích zařízení.
Tyto webové stránky jsou částečně v souladu s EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu DOC, DOCX, XLS, XLSX a PDF, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOC a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Redakční systém Univers CMS může při zpracování testu k „Prohlášení o přístupnosti“ vykazovat jisté chybové hlášky typu „Použití atributů ´alt´ na ´img´ elementech.
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České má za cíl, aby jím spravované internetové stránky byly přístupné všem jejím uživatelům a to na základě principů přístupnosti (vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita). Kontakt je:
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České
Anežky České 702/17
400 07 Ústí nad Labem
telefon: 475 500 032
e-mail: sekretariat@zsanceske-ul.cz
V případě, že Vám nebyla poskytnuta odpověď nebo poskytnutá odpověď je neadekvátní či neuspokojivá v souvislosti s Vaší žádostí či oznámením ohledně přístupnosti internetových stránek nebo webové aplikace, kontaktujte příslušný orgán pro prosazování práva:
Ministerstvo vnitra
odbor eGovernmentu
náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
e-mail: pristupnost@mvcr.cz
Pro vypracování prohlášení byl použit zákon č. 99/2019 Sb. a metodický pokyn MVČR k tomuto zákonu, normy EN 301 549 V2 1.2 a mezinárodně uznávaný standard Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.1.